Insikter

Insikter

Mäta annonsering
Digitrooper

Mäta kampanjframgångar i sociala medier

Dags att annonsera! Att mäta kampanjframgångar i sociala medier innebär att du bedömer om en kampanj på sociala medier presterar bra eller dåligt. För att kunna avgöra det behöver du mäta och analysera olika nyckelindikatorer (KPI:er) för att få en helhetsbild av kampanjens effektivitet. Det kanske låter svårt, men det lovar vi(!) att det inte

Läs mer »
Patricia Meyer
Digitrooper

Patricia Meyer intar LIA-position!

Välkommen till oss Patricia I måndags välkomnade vi förstärkning till kontoret i form av den Technical Account Manager-studerande Patricia Meyer. Vi är så glada att hon valt oss som sin praktikplats, och hoppas kunna hjälpa henne att samla på sig massor av ny kunskap. Och samtidigt ska vi ha väldigt kul på vägen! Säg hej

Läs mer »
Louise Peterson
Digitrooper

Louise Peterson firar 1 år hos oss!

Hurra för Loppan! Stort tack och grattis till Loppan – Louise Peterson, som nu varit en del av teamet i 1 helt år.Hurra, hurra, hurra!  Louise är i grunden utbildad hudterapeut och jobbade tidigare på en stor e-handel. Efter ett par år bestämde hon sig för att hon ville jobba med något som hon velat

Läs mer »
Nudging
Content

Ökad konvertering med nudging

Vägled kunder med hjälp av nudging Hur hänger en fluga, en pissoar och ökade konverteringar ihop egentligen? Vi tar det från början! Nudging är ett begrepp som innebär att man vägleder, eller knuffar kunder till önskvärda beslut och beteenden. Nudging handlar om en förändring i en kunds beteende med målet att ta bättre beslut. Det

Läs mer »
Threads
Sociala medier

Threads – Metas nya Twitter

Vad är Threads by Instagram? Threads är ett verktyg utvecklat av Meta, Facebooks moderbolag. Det är en aktiv app som främst används för privata diskussioner i grupper. Appen liknar Twitter i vissa avseenden, men skiljer sig genom att den är en separat app och mer fokuserad på privata samtal. Threads lanserades den 5 juli 2023

Läs mer »
förstoringsglas
SEO

Social Search

Vi har sagt det tidigare och vi säger det igen: i dagens digitala era är det viktigt att vara på tårna. Det räcker inte att endast vara närvarande på alla olika sociala medieplattformar, du måste vara på hugget och se till att du når ut genom bruset. I detta blogginlägg kommer vi titta närmare på

Läs mer »
skrivmaskin, kaffe, glasögon, papper, skriva
Contentmarketing

Storytelling

I och med dagens snabbt föränderliga marknad är det viktigare än någonsin att se till att sticka ut från mängden. Men det räcker heller inte att “bara” sticka ut, det är också viktigt att göra det på ett meningsfullt sätt. Hur uppnår du då detta? Ett kraftfullt verktyg du kan använda dig av är storytelling.

Läs mer »
Branding

Stärkt employerbrand med rätt kommunikation

Kommunicera ert employer brand Idag är det kandidaternas arbetsmarknad vilket gör att företagen behöver konkurrera om de riktiga talangerna. Hur lockar du kandidaterna till att välja just dig som arbetsgivare bland andra? Jo, genom att kommunicera ert starka employer brand på rätt sätt! Vad är ett employer brand? Employer branding bygger på hur tidigare och

Läs mer »
google
Google Ads

Vad har hänt sen sist Google Ads?

Google Ads – de senaste större uppdateringarna   Google Ads är en av de mest populära och effektiva plattformarna för digital annonsering vi har i dagsläget. Med mer än 3,5 miljarder sökningar på Google dagligen, ger det företag en otrolig möjlighet att nå ut med sin marknadsföring. För att få ut så mycket som möjligt

Läs mer »
facebook-tävling
Digitrooper

Ordna en tävling på Facebook – så här gör du rätt!

Genom att anordna tävlingar på Facebook eller Instagram har du möjlighet att öka både engagemang och räckvidd för din sida och ditt varumärke. Det är ofta ett enkelt och kul sätt att nå ut med sitt budskap samtidig som du visar att du engagerar dig i dina följare. Men har du koll på alla regler

Läs mer »