- En blogg om marknadsföring
Insikter
Varumärkesannonsering: Långsiktig investering för tillväxt – även för B2B
Vikten av att investera i varumärkesannonsering på lång sikt Att bygga ett starkt varumärke är en investering som ger avkastning över tid, och detta gäller inte enbart produkter som vi köper ofta eller produkter med stort kundengagemang. Även för sällanköps- och lågengagemangsprodukter spelar varumärkesannonsering en avgörande roll för långsiktig tillväxt och kundlojalitet. Många företag tenderar
Vad händer med SEM och SEO om Googles monopol försvinner?
Hur påverkas vi om det blir slut på Googles monopol? I augusti 2024 kom domen – Google är ett monopol och beskylls för att använda sin dominans på sök för att hindra andra sökmotorer från att vinna marknadsandelar. Idag har Google över 90% av marknadsandelen för sökmotorer globalt, vilket gör Google till den överlägset mest
De senaste Instagram-uppdateringarna
Instagrams nya funktioner du kanske har missat Sommaren må vara över, och de flesta av oss är tillbaka i våra gamla vanliga rutiner. Men medan många av oss njöt av sol och ledighet har Instagram verkligen arbetat på högvarv under sommaren. Under de senaste månaderna har de introducerat flera uppdateringar som påverkar hur vi använder
Förstå kundresan och få bättre effekt
Lär känna dina kunder Förr i tiden var kundresan rätt enkel. Kunden gick in i en affär, kollade in utbudet, valde den produkt som enligt kunden var bäst och köpte den. I bästa fall kunde du jämföra priset och utbudet i två olika butiker. I dagens digitala landskap är kundresan oerhört komplex. Kunderna kan se
Partnership marketing – bygg ditt varumärke genom samarbeten
Vad är partnership marketing? De flesta företag är intresserade av att utöka sin egen räckvidd och av att maxa sina egna resurser. Det blir allt vanligare att göra detta genom partnersamarbeten. Partnership Marketing eller Varumärkessamarbeten innebär att två eller flera företag samarbetar för att nå gemensamma marknadsföringsmål. Genom att slå samman sina resurser och expertis
Hitta rätt annonsstrategi för ditt företag
Det finns många annonseringsalternativ för företag, inklusive programmatisk annonsering, sociala medier annonsering, sökordsannonsering (PPC), e-postmarknadsföring, native advertising och influencer marketing. Varje metod erbjuder unika fördelar och strategier för att effektivt nå och engagera målgrupper samt driva resultat.
Navigera Metas AI-drivna annonsering med Advantage+
Advantage+ – kraftfullt verktyg om du siktar på en bred målgrupp! I en ständigt föränderlig värld av digital marknadsföring lanserar Meta nu en uppdatering och utveckling av AI-verktyget Advantage+ som berör såväl annonsinnehåll som målgruppsalternativ och placeringar. Advantage+ är den senaste utvecklingen av Metas AI-satsning och syftar till att förenkla och optimera annonskampanjer på Facebook
Tänk på detta efter att du lanserat en ny webb
Efter lanseringen: Viktiga steg att ta för din nya webbplats En ny webb är ofta en lång process. Från beslutet att bygga en till att landa i en design och sedan få allt innehåll på plats, verktyg för mätbarhet och statistik, adekvata cookieverktyg och mycket mer. Efter att du har lanserat din nya webbplats finns
Hur väljer man reklambyrå?
Hitta rätt reklambyrå för dig Att välja rätt reklambyrå kan vara avgörande för att lyfta ditt företags kännedom och nå framgång i en konkurrensutsatt marknad. Men att hitta rätt byrå kan vara en utmaning eftersom det finns ett helt gäng grymma och mindre grymma byråer där ute. Hur sållar du fram den bästa partnern för
Den som inte syns finns inte. Marknadsföring i tuffa tider
”When times are good, you should advertise. When times are bad, you must advertise.” Citatet är av Bruce Barton och är nästan 100 år gammalt. Men det är fortfarande lika sant. Det är väldigt vanligt att företag drar i bromsen när förfrågningarna plötsligt blir färre. Många marknadsförare upplever antagligen att ledningen vill att marknadsavdelningen ska