- En blogg om marknadsföring
Insikter
De bästa AI-verktygen för marknadsförare
AI-verktyg inom marknadsföringsbranschen Världen förändras i en takt vi aldrig tidigare skådat och under det senaste åren har Artificiell Intelligens blivit en del av vardagen – nästan utan att vi märkt det. Näthandel, webbsökningar, översättningar, smarta funktioner i hemmet. Och sakta men säkert har även AI blivit ett hjälpmedel för oss digitala marknadsförare på många
ChatGPT som hjälp i din marknadsföring
Ta hjälp av ChatGPT i din marknadsföring AI verktyg blir allt vanligare och är här för att stanna. I november 2022 lanserades verktyget ChatGPT som tog hela världen med storm. På bara fem dagar hade verktyget nått 1 miljon användare. Något som tog 2,5 månader för Instagram, 5 månader för Spotify och 10 månader för
20 saker att tänka på när du bygger en ny webb
Ska du bygga ny webb? Vi har några goda råd på vägen 1. PRIORITET Prioritera webben. En bra webb ska prioriteras och jobbas med hela tiden. Steg ett i att lyckas är därför att verkligen låta hemsidan få den kärlek den behöver. Inte bara då du bygger den, utan hela tiden. 2. SÄKERHET Se till
Contentkalender med innehåll som ger resultat
Nytt år, ny contentkalender! Då var det redan 2023 och god tid att börja planera innehållet på er webb och era sociala medier för det kommande året. Känns det tufft och lider ni av idétorka? Läs vidare och ta del av vår guide för skapandet av en contentplanering full med engagerande och resultatinriktat innehåll. Contentkalender
Content is King – Vikten av innehåll
Content is king – innehållsmarknadsföring och vikten av webbens innehåll Spelar innehållet på webbsidan verkligen någon roll? Räcker det inte med att man har en webb? När vi behöver köpa en tjänst eller produkt – såväl privat som på jobbet – vänder vi ofta oss till en sökmotor för att hitta information. Inför ett första
Digitala trender 2023
Digitala trender 2023 2022 börjar närma sig sitt slut och snart har ännu ett år passerat. För de som redan nu vill börja blicka framåt så är det bara att läsa vidare för vi tänkte kika lite närmre på 2023s kommande digitala trender. Den röda tråden i 2023s digitala trender stavas: Äkta och genuint Man
Storyn om Digitrooper
Hur blev Digitrooper Digitrooper? Digitrooper – idag en fullservicebyrå för marknadsföring – startades år 2019 av Anna Nöjd och Tommy Kårlin. Man kan ju fråga sig hur denna märkliga duo (en bestämd finlandssvensk språkfascist och en lång rospigg med reklambyrådrömmar) kom att starta ett bolag tillsammans.När man tittar tillbaka faller det sig som en rätt
Såhär kan UX-writing se ut
Exempel på UX-copy Eftersom det finns så mycket kul och nytta att göra med sin UX-writing så kommer här en del två och en uppföljning av vårt tidigare inlägg om UX-copy. Så har du inte läst det rekommenderar vi att du kollar in det först innan du läser vidare. I det första inlägget går vi
Säg hej till Celine!
Välkommen Celine Strokirk! Den 10 oktober 2022 anslöt sig Celine Strokirk och lilla Nilo till vårt team! Celine studerar på heltid till Digital marknadsförare på Stockholms internationella handelsskola. Hon har nu sin LIA-period hos oss som pågår ända fram tills maj 2023, då hon tar examen! Utvecklas och vässa sina kunskaper! Hos oss kommer Celine
Bra UX-copy optimerar användarupplevelsen
Dags att snacka UX UX-copy är de där korta texterna som hjälper användaren att ta sig framåt och att hitta rätt på din site eller app. UX är en förkortning av User Experience och används för att beskriva en användares helhetsupplevelse av en digital tjänst eller produkt. UX-designers är ett yrke som har funnits sedan