Digitooper logo
Insikter

Insikter

Nudging
Content

Ökad konvertering med nudging

Vägled kunder med hjälp av nudging Hur hänger en fluga, en pissoar och ökade konverteringar ihop egentligen? Vi tar det från början! Nudging är ett begrepp som innebär att man vägleder, eller knuffar kunder till önskvärda beslut och beteenden. Nudging handlar om en förändring i en kunds beteende med målet att ta bättre beslut. Det

Läs mer »
Threads
Sociala medier

Threads – Metas nya Twitter

Vad är Threads by Instagram? Threads är ett verktyg utvecklat av Meta, Facebooks moderbolag. Det är en aktiv app som främst används för privata diskussioner i grupper. Appen liknar Twitter i vissa avseenden, men skiljer sig genom att den är en separat app och mer fokuserad på privata samtal. Threads lanserades den 5 juli 2023

Läs mer »
förstoringsglas
SEO

Social Search

Vi har sagt det tidigare och vi säger det igen: i dagens digitala era är det viktigt att vara på tårna. Det räcker inte att endast vara närvarande på alla olika sociala medieplattformar, du måste vara på hugget och se till att du når ut genom bruset. I detta blogginlägg kommer vi titta närmare på

Läs mer »
skrivmaskin, kaffe, glasögon, papper, skriva
Contentmarketing

Storytelling

I och med dagens snabbt föränderliga marknad är det viktigare än någonsin att se till att sticka ut från mängden. Men det räcker heller inte att “bara” sticka ut, det är också viktigt att göra det på ett meningsfullt sätt. Hur uppnår du då detta? Ett kraftfullt verktyg du kan använda dig av är storytelling.

Läs mer »
Branding

Stärkt employerbrand med rätt kommunikation

Kommunicera ert employer brand Idag är det kandidaternas arbetsmarknad vilket gör att företagen behöver konkurrera om de riktiga talangerna. Hur lockar du kandidaterna till att välja just dig som arbetsgivare bland andra? Jo, genom att kommunicera ert starka employer brand på rätt sätt! Vad är ett employer brand? Employer branding bygger på hur tidigare och

Läs mer »
google
Google Ads

Vad har hänt sen sist Google Ads?

Google Ads – de senaste större uppdateringarna   Google Ads är en av de mest populära och effektiva plattformarna för digital annonsering vi har i dagsläget. Med mer än 3,5 miljarder sökningar på Google dagligen, ger det företag en otrolig möjlighet att nå ut med sin marknadsföring. För att få ut så mycket som möjligt

Läs mer »
facebook-tävling
Digitrooper

Ordna en tävling på Facebook – så här gör du rätt!

Genom att anordna tävlingar på Facebook eller Instagram har du möjlighet att öka både engagemang och räckvidd för din sida och ditt varumärke. Det är ofta ett enkelt och kul sätt att nå ut med sitt budskap samtidig som du visar att du engagerar dig i dina följare. Men har du koll på alla regler

Läs mer »
Digitrooper

Säg hej till praktikant-Anna!

Vi på Digitrooper är måna om att göra livet lätt för våra kunder. Och vad är då smidigare än att ha en personalstyrka som delar förnamn så kunderna smidigt och lätt kan minnas vad vi heter? Välkommen Anna Eriksson! Måndagen den 27 mars var ingen vanlig dag. Det var dagen då Anna Eriksson anslöt sig

Läs mer »
Inbound marketing

Öka försäljningen med nyhetsbrev

Nyhetsbrev / e-postmarknadsföring är ett mycket populärt sätt att skapa och vårda kundrelationer. När en person väljer att dela sin e-postadress med dig och ditt företag så är det en inbjudan att fortsätta kommunikationen på ett personligt plan. Här delar vi med oss av våra erfarenheter av nyhetsbrev, innehåll för nyhetsbrev och vad som kan

Läs mer »
Marknadsföring på tiktok
Content

Marknadsföring på TikTok

TikTok är kanalen där autensitet, identitet och kultur står i centrum. Reklam, innehåll med ett tydligt säljsyfte och klipp som känns för regisserade puttas ut. På TikTok handlar det mer om innehållet och att skapa ett community. Att vara transparent och att kommunicera nära sina följare. Men vad finns det då för fördelar med att

Läs mer »