- En blogg om marknadsföring
Insikter
Vi firar tre år med att bli TRE!!
Vi firar tre år med att bli TRE!!!! Vi rivstartar 2022 med en stjärnrekrytering och är så stolta över detta så vi spricker. Den 17 januari fyllde vi på vårt glada, något galna team med fantastiska Louise Kryler, digital ninja och expert på e-commerce! Detta är en drömrekrytering för oss på Digitrooper; en rekrytering som
Fördelar med att anlita en extern marknadsförare
Därför ska du anlita en extern marknadsföringsexpert Vi som driver småföretag vet hur det är – man gör allting själv. Det är så man alltid har gjort. Men ibland växer små bolag och blir större. För många små- och medelstora företag finns det ett stort behov av marknadsföringskompetens. Det är inte sällan vi i våra
Marknadsförda inlägg eller annonsera på Facebook?
Skillnaden mellan inlägg, marknadsförda inlägg och annonser på Facebook Ja, vad är egentligen skillnaden mellan dessa alla olika inlägg på Facebook. Många har full koll på detta, men för en nybörjare kan det kännas en aning rörigt. Jag tänkte alltså reda ut lite kort vad som är skillnaden på inlägg, marknadsfördainlägg och vad en annons
Höj antalet besök på din webbsida med nyheter och blogginlägg
Så höjer du antalet besök på din webbsida med innehåll Alla företag som bygger en ny webbsida är ute efter fler besök på webben och fler affärer via sin webb. Vad man dock ofta missar när man planerar för hur webbsidan ska användas är hur mycket kontinuerligt arbete som krävs för att sajten verkligen ska
Så ofta ska du publicera inlägg i dina sociala kanaler
Hur ofta ska du publicera inlägg i dina sociala kanaler? Den eviga frågan som alla som har hand om företagets sociala kanaler jämt och ständigt ställer sig. Lyckligtvis finns det (om än till viss del diffusa) svar på detta. HubSpot är ett fantastiskt verktyg och en av de enorma fördelarna är att de sitter på
Mer effektiv SEO med inbound marketing
Därför blir SEO mer effektivt med Inbound Marketing SEO-konsulter världen över pratar om vikten av SEO och de har helt rätt. SEO är viktigt för att din sajt ska leverera organisk trafik. Eftersom det finns väldigt många företag i din bransch som redan jobbar med sin SEO kommer du att halka efter om du inte
Så mäter du ROI på Inbound Marketing
Så här mäter du ROI* på Inbound Marketing investeringar Det sägs att du kan minska kostnaderna för din marknadsföring med hela 61 % genom att skifta till en inbound marketing strategi. Det låter ju fantastiskt, med det finns många saker att tänka på och många värden som bör mätas och kalkyleras för att verkligen se
Vad är en buyer persona?
Skapa dina egna buyer personas En buyer persona är en fiktiv, generaliserande föreställning av dina idealkunder. För alla som jobbar med Inbound Marketing är buyer personas ett fenomenalt och absolut nödvändigt verktyg. När du skapar idealkunder för ditt företag går du genom vilken typ av kunder du vill ha, och skapar en semifiktiv beskrivning av
Marknadsföringstips för bilhandlare i krisens spår
2020 är året då 90% av Sveriges bilhandlare önskar att de tagit sina digitala marknadsföring på större allvar. Under åren som varit har många lutat sig tillbaka bekvämt och låtit märkena sköta den här biten. Följden har blivit att många märken idag har ganska utvecklade digitala lösningar för bilköp medans återförsäljarna som är den superlokala
Därför bör du investera i digital marknadsföring just nu
Nu är läget att investera i digital marknadsföring – här är anledningen. Läget i världen just nu förändrar hela landskapet för oss företagare. En av konsekvenserna av det som sker är att trafiken flyttar från butiken, från mässan och från mötet ut på nätet. Mer än någonsin tidigare. Därför gäller det att ha den där