Insikter

Insikter

Sociala medier

Så väljer du rätt sociala medier för ditt företag

”Vi måste finnas på alla sociala medier!” Har du hört det någon gång? Kanske till och med tänkt det själv? Det är lätt att tro att man måste hoppa på varje ny social plattform som dyker upp – oavsett om det är TikTok-dans, LinkedIn-karriärtips eller Instagram-estetik. Men vet du vad? Det är helt okej att

Läs mer »
Marknadsföring

Slut på fluffiga miljölöften – EU sätter stopp för greenwashing

Har du någon gång köpt en ”grön” produkt och tänkt: Men vad betyder det ens? Du är inte ensam. Termer som ”miljövänlig”, ”klimatsmart” och ”hållbar” slängs runt i marknadsföring utan att någon riktigt vet vad som ligger bakom dem. Det är det som kallas för greenwashing. Men nu är det slut på det. EU har

Läs mer »
Arbeta med Employye advocacy och gör dina medarbetare till varumärkesambassadörer. På bilden finns en kvinna med megafon mot en orange bakgrund.
Branding

Employee advocacy gör dina medarbetare till ambassadörer 

Kan du ibland komma på dig själv med att tänka: “Om det bara fanns någon som kände till vårt varumärke utan och innan. Någon som har vårt språk, vår tonalitet och våra värderingar i ryggmärgen. Tänk om den personen dessutom skulle vilja berätta om detta digitalt!?” Då behöver du inte fundera en sekund till. Du

Läs mer »
Anpassa ditt content efter kundresan enligt STDC. Bilden visar en butiksgång, mellan hyllorna står en kundvagn och två resväskor i lila och turkost.
Content

Content – så anpassar du det efter kundresan enligt STDC

Content marketing har kommit att bli, näst intill ett måste, för att stärka sin digitala närvaro, för att bygga upp relationer med sin målgrupp och inte minst för att på lång sikt bygga sitt varumärke. Bra content marketing ska skapa engagemang hos din målgrupp, utan att vara säljigt. Genom att kommunicera värdefull information sätter du

Läs mer »
Cocacola Varumärkesannonsering
Annonsering

Varumärkesannonsering: Långsiktig investering för tillväxt – även för B2B

Vikten av att investera i varumärkesannonsering på lång sikt Att bygga ett starkt varumärke är en investering som ger avkastning över tid, och detta gäller inte enbart produkter som vi köper ofta eller produkter med stort kundengagemang. Även för sällanköps- och lågengagemangsprodukter spelar varumärkesannonsering en avgörande roll för långsiktig tillväxt och kundlojalitet. Många företag tenderar

Läs mer »
Effekterna av en uppdelning av SEO och SEM
Annonsering

Vad händer med SEM och SEO om Googles monopol försvinner?

Hur påverkas vi om det blir slut på Googles monopol? I augusti 2024 kom domen – Google är ett monopol och beskylls för att använda sin dominans på sök för att hindra andra sökmotorer från att vinna marknadsandelar. Idag har Google över 90% av marknadsandelen för sökmotorer globalt, vilket gör Google till den överlägset mest

Läs mer »
Instagram

De senaste Instagram-uppdateringarna

Instagrams nya funktioner du kanske har missat Sommaren må vara över, och de flesta av oss är tillbaka i våra gamla vanliga rutiner. Men medan många av oss njöt av sol och ledighet har Instagram verkligen arbetat på högvarv under sommaren. Under de senaste månaderna har de introducerat flera uppdateringar som påverkar hur vi använder

Läs mer »
Förstå dina kunder och sälj mer
Contentmarketing

Förstå kundresan och få bättre effekt

Lär känna dina kunder Förr i tiden var kundresan rätt enkel. Kunden gick in i en affär, kollade in utbudet, valde den produkt som enligt kunden var bäst och köpte den. I bästa fall kunde du jämföra priset och utbudet i två olika butiker. I dagens digitala landskap är kundresan oerhört komplex. Kunderna kan se

Läs mer »
Varumärkessamarbete och partnership marketing
Branding

Partnership marketing – bygg ditt varumärke genom samarbeten

Vad är partnership marketing? De flesta företag är intresserade av att utöka sin egen räckvidd och av att maxa sina egna resurser. Det blir allt vanligare att göra detta genom partnersamarbeten. Partnership Marketing eller Varumärkessamarbeten innebär att två eller flera företag samarbetar för att nå gemensamma marknadsföringsmål. Genom att slå samman sina resurser och expertis

Läs mer »