Annonsering i Sociala Medier

Paid social

Annonsering i sociala medier är kostnadseffektivt med stora möjligheter att nå precis rätt målgrupp för ditt företags tjänster och produkter.
Vi hjälper företag med annonsering i sociala medier

Digitrooper – Din expert på paid social

Organiska inlägg når inte alltid hela din följarskara på grund av plattformarnas algoritmer och användarnas aktivitet. Genom att använda betalda annonser har du möjlighet att öka räckvidden för dina budskap. Dessutom exponeras ditt innehåll för en betydligt bredare publik.

Med hjälp av Paid Social kan du nå ut till exakt rätt målgrupp och dessutom nå ut till personer utöver din egen följarskara. Med betalda annonser kan du snabbare generera trafik, leads och konverteringar.

Vi hjälper företag med annonsering i sociala medier

Digitrooper – Din expert på paid social

Organiska inlägg når inte alltid hela din följarskara på grund av plattformarnas algoritmer och användarnas aktivitet. Genom att använda betalda annonser har du möjlighet att öka räckvidden för dina budskap. Dessutom exponeras ditt innehåll för en betydligt bredare publik.

Med hjälp av Paid Social kan du nå ut till exakt rätt målgrupp och dessutom nå ut till personer utöver din egen följarskara. Med betalda annonser kan du snabbare generera trafik, leads och konverteringar.

Vad gör en Paid Social konsult från Digitrooper?

Många av våra kunder har en person i verksamheten som tycker att sociala medier är kul, men ofta är det okunskap gällande annonseringen som utgör behovet av att ta hjälp. Vi utvärderar ständigt vad som fungerar och inte fungerar när det kommer till er annonsering. Vi optimerar med nya bilder, texter och idéer som gör att er annonsering alltid levererar väl. Vill du veta mer?

Organiska sociala medier som utgångspunkt

För att få ett bra resultat av annonseringen i sociala medier rekommenderar vi en väl uppbyggd företagssida på den kanalen ert företag vill annonsera på. Det är viktigt att bygga det personliga varumärket med innehåll i de organiska inläggen. Vi har idag en tjänst där vi erbjuder hjälp med organiska inlägg på sociala medier. Här kan du läsa mer om den. På den här sidan erbjuder vi istället paket där vi lägger upp er annonsering via t.ex. Facebook ads manager, LinkedIn ads manager eller en liknande tjänst.

Samarbetet startas med att vi gör flera A/B-tester i er annonsering för att se vad som fungerar bäst på just er målgrupp. Utöver det skapar vi anpassade målgrupper i ert annonskonto baserat på information från er om era prioriterade målgrupper. Vi använder oss också av pixel och API Conversion för att följa era kunders digitala resa mot köp/registrering/kontakt. Ytterligare kan vi använda oss av er kunddata för att skapa liknande målgrupper som påminner om era befintliga kunder. På så sätt blir annonseringen ännu mer effektiv och ger ofta bra utdelning efter en tids arbete.

Annonsering på facebook

Annonsering i sociala medier

Analys och strategi Paid social

En nulägesanalys lägger en bra grund för framgångsrik annonsering i sociala medier. Vi hjälper er att se över kundens digitala resa mot köp eller interaktion och kommer med förslag på förbättringar som gör annonseringen mer effektiv. På basen av analysen lägger vi upp en plan för hur vi bäst arbetar med betald annonsering i sociala medier för ert företag.

Kampanjplan / Paid social plan

Med hjälp av analysen och i samspel med era önskemål om satsning så skapar vi sen en kampanjplan som hjälper er att hålla koll på årets alla kampanjer; varumärkesbyggande-, trafik- och konverteringskampanjer. I planen lägger vi även in i vilka kanaler kampanjerna ska gå samt vilken budget varje kampanj ska ha. Planen ligger till bra grund för annonseringen som vidare kontinuerligt optimeras för bästa resultat.

Annonsbudget

Vi hjälper er med rekommendation på annonsbudget som går i linje med det ni önskar få ut av annonseringen i sociala medier. I ett inledande arbete kör vi gärna lite extra budget för att kunna genomföra nödvändiga A/B-tester som i slutänden sparar pengar då annonseringen på så sätt blir mer effektiv. Annonsbudgeten kan variera för olika perioder över året beroende på hur era kunders köpbeteenden ser ut. Därefter hjälper vi er att optimera budgeten på bästa tänkbara sätt.

fördelar med att marknadsföra på TikTok

Annonsering Facebook

Vi kan hjälpa dig med annonsering på Facebook. I de allra flesta fall ger detta ett bra utfall oberoende vilken insats i annonsbudget som läggs. Annonseringen på Facebook är mycket effektiv och går att rikta mot utvalda målgrupper. Men vi kan även använda oss av pixel och API Conversion för att samla så mycket information som möjligt om besökarna på din webb. Sedan kan vi använda den informationen för att skicka anpassade annonser utefter var kunden befinner sig i resan mot köp. Vi sköter idag annonsering på Facebook åt samtliga av våra kunder, både B2B och B2C.

Annonsering Instagram

När vi skapar annonser på Facebook så går dessa att rulla ut även på Instagram med vissa anpassningar. I de allra flesta fall använder vi oss av de kanaler som går medan det inte alltid är lika effektivt att annonsera på Instagram. Valet av kanal beror på tjänsten/produkten som vi ska annonsera, och om vi tror att den kan få kunden att göra det vi önskar via den kanalen. Vi tar alltid hänsyn till helheten och väger för- och nackdelar innan vi beslutar vilka plattformar som är bäst att annonsera på. I ett inledande samarbete börjar vi med A/B-tester där de två kanalerna testas mot varandra för att se var just er målgrupp är som mest aktiv.

Annonsering LinkedIn

LinkedIn är en bra kanal för annonsering, kanske främst när det kommer till B2B men i vissa fall även för B2C. Framförallt skiljer sig LinkedIn åt från övriga kanaler då det krävs en högre budget för annonsering. I snitt krävs 4-8 ggr så stor budget som på Facebook/Instagram för att överhuvudtaget ta sig igenom den inlärningsfas som är nödvändig till en början. I fall då budget inte är ett problem, rekommenderar vi varmt att testa den kanalen eftersom möjligheterna är stora att synas för rätt personer. Framförallt om du behöver nå personer i beslutsfattande roller som befinner sig i ett businesstänk i större utsträckning än de som vistas på Facebook och Instagram.

Samarbeten med influencers

Influencersamarbeten är ett effektivt sätt att arbeta med betald annonsering i sociala medier. Dock kräver ett influencersamarbete bra research för att hitta rätt partners. Det vill säga en influencer som ger er möjlighet att nå ut till väl utvalda målgrupper som passar er verksamhet. Sammanfattningsvis kan man säga att rätt influncer, långsiktigt samarbete och genuint innehåll kan göra underverk för er verksamhet. Vi hjälper er att stärka varumärket med noga utvalda samarbetspartners.

Paid Social bas

Kom igång
från 4.000 Per månad (ex.moms)
  • Passar dig som vill komma igång med paid social
  • Uppstartskostnad tillkommer vid nytt projekt

Paid Social +

Växla upp
från 7.000 Per månad (ex.moms)
  • Passar dig som vill satsa på annonsering i sociala medier
  • Uppstartskostnad tillkommer vid nytt projekt
Populär

Paid Social ++

Boost
från 11.000 Per månad (ex.moms)
  • Passar dig som vill växa via paid social
  • Organiskt och annonsering
  • Uppstartskostnad tillkommer vid nytt projekt.

Vårt team

Louise
Louise Kryler

Projektledare
louise@digitrooper.se

Anna Eriksson
Anna Eriksson

Content Creator
anna.e@digitrooper.se

Louise Peterson
Louise Peterson

Content Creator
louise.p@digitrooper.se

Kontakta oss

Telefon

070 946 98 75
070 735 28 89

Adress

Narvagatan 4
76130 Norrtälje

Skicka ett meddelande
Behöver du hjälp med annonsering i sociala medier?

Hör av dig!