fbpx

Därför ska du annonsera på Google Ads (Adwords)

Nå resultat genom att annonsera med sökmarknadsföring hos Google Ads

Det finns flera goda skäl att annonsera på Google Ads för att synliggöra din sida. Det är givetvis mycket bra att ha en bra sida, men sökoptimerat innehåll som gör att du hamnar högt i det organiska flödet i google, men det bästa är en kombination av båda två.

Annonsera med Google Ads

Få nya kunder

Att annonsera på Google Ads synliggör dig. Annonseringen gör ditt företag synligt för personer som söker efter produkter och tjänster som du erbjuder. Annonseringen ger fler besökare och nya kunder, som i sin tur leder till fler klick, affärer, intresseanmälningar och förfrågningar. Beroende på vilken tjänst du erbjuder, såklart.

Kom högt upp i Google-flödet

Genom att annonsera på Google Ads gör du det möjligt för ditt företag att komma längst upp i flödet på de sökord du väljer att annonsera. Du betalar alltså för att synas högst upp i Google flödet eller på högrasidan vid sökresultatet.

Annonser anpassade för din målgrupp

Digital annonsering ger en helt annan möjlighet till målgruppsanpassning än vad traditionell annonsering i t.ex. tidningar kan göra. I en tidning syns din annons för de som råkar se den, men det behöver nödvändigtvis inte vara personer i din målgrupp. I Google Ads bestämmer du exakt vilka sökord dina annonser ska visas på. På så sätt är det bara sådana som har ett intresse och en köpintention som ser dina annonser. Annonserna möter med andra ord användarens behov på ett helt annat sätt än vad traditionell annonsering gör.

Du väljer hur mycket du spenderar och du betalar endast per klick

Det absolut bästa med Googleannonsering är att du själv väljer hur mycket du vill sätta på kampanjen – visst, ju större budget, desto bättre resultat. Du hamnar högre om du betalar mer än konkurrenten, men makten är hela tiden är i dina händer. En annan positiv aspekt med Googleannonsering är att du endast betalar då någon klickar på din annons. Om du tänkt helt fel och ingen klickar, betalar du alltså inget alls.

Snabba resultat

Som sagt, det är bra att jobba med SEO eller sökmotoroptimering, dvs att optimera innehållet på din sajt så att det ska få bättre resultat i Googlesökningar. Dock är detta ett rätt krävande arbete och generellt tar det lång tid att nå resultat. Med Google Ads kan du däremot påskynda processen genom att helt enkelt annonsera för det du vill synas för.

Statistik att falla tillbaka på

Då du jobbar med denna typ av marknadsföring får du tillgång till pålitlig statistik, du kan se vilka av dina annonser som går bra och vilka som går mindre bra. Verktyget ger dig även förslag på optimering och justering för bättre förslag. På det här sättet ser du vilka sidor på din sajt som är bäst och hur du kan utveckla både sajten, kampanjerna och annonserna för att generera mer.

Lämna ett svar

Din e-postadress publiceras inte.

theme_color='#44bec7' logged_in_greeting='Hej! Hur kan vi hjälpa till?' logged_out_greeting='Hej! Hur kan vi hjälpa till?' >