Digitrooper – Din externa expert på paid social
Med hjälp av vår tjänst får du tillgång till alla de kompetenser inom marknadsföring som ditt företag behöver, utan att nyanställa. Vi skräddarsyr varje uppdrag efter era behov för att se till att varje marknadsaktivitet ger största möjliga utdelning och nytta. Du väljer själv uppdragets omfattning, det kan handla om allt från några timmar per månad på annonsering till två dagar per vecka med mer omfattande marknadsföring. Det bestämmer du!

Annonsering sociala medier – Bas
Från 3 500 SEK* / mån
Paketet passar er som vill komma igång med annonsering i sociala medier.
* Pris ex moms & annonsbudget
Uppstartskostnad tillkommer vid nytt projekt

Annonsering sociala medier – Påbyggnad
Från 6 000 SEK* / mån
Paketet passar er som vill ha hjälp med annonsering i sociala medier där flertalet kampanjer rullar parallellt och optimeras varje månad.
* Pris ex moms & annonsbudget
Uppstartskostnad tillkommer vid nytt projekt
One-stop-shop för Marknadsföring
Digitrooper är en one-stop-shop för marknadsföring. Det innebär att vi kan hjälpa dig med allt från övergripande marknadsstrategier till kampanjer och innehållsproduktion.
Det är förhållningssättet till alla aktiviteter och kanaler som är viktigt. Oavsett om det gäller SEO eller skriva nytt content så vill vi att det vi gör för dig ska attrahera och engagera dina nuvarande och nya kunder. På det sättet kommer det att ge värde till ditt företag.
Vad ingår i ett marknadsföringsavtal med Digitrooper?
Inom ramen för ditt avtal kan du själv välja hur du vill att vi disponerar timmarna. Det kan handla om allt från originalframställning till webbproduktion, copy och sociala medier. Det kan även vara frågan om fotografering, enklare filmning, kampanjer för digitala kanaler, eller varför inte om visuell identitet och grafiska riktlinjer, eller Google Ads, Google Analytics, WordPress, Mailchimp och HubSpot.
Hur ser du vad timmarna används till?
Vi registrerar varje timme i en timbank där du tydligt kan se vilka insatser som gjorts den senaste månaden och hur lång tid vi satt på varje uppgift.
Deadlines och tidsramar
När du lämnat in en förfrågan för ett uppdrag till oss ser vi till att komma igång med arbetet så snart som möjligt. I de allra flesta fall får du färdigt material inom 1-7 dagar, men större projekt kräver givetvis lite mer tid. Då kommer vi fram till en gemensam tidsram som passar era behov.
Vilken typ av marknadsföringsinsatser kan vi bistå med utöver annonsering i sociala medier?
- Strategi & analys
- Inbound Marketing
- SEM/Google Ads
- E-postmarknadsföring
- Content/innehåll
- Webb
- Analys av nuvarande webb
- SEO
- Webbproduktion
- Leadsgenerering
- Webbdesign
- Webbunderhåll
- SEO-analys
- Innehåll/content
- Meta descriptions
- Intern länkstruktur
- Offline SEO
- URL-struktur
- Analys
- Struktur
- Produktion
- Optimering annonser
- Rapportering
- Analys
- Planering
- Koordinering
- Produktion
- Dialog
- Uppföljning
- Copywriting
- Bildspel
- Infografik
- Fotografering
- Film
Digitrooper är otroligt serviceminded, duktiga och supersnabba.
De förstod och satte sig in i vår verksamhet snabbt och har förmågan att göra alla typer av marknadsföringsuppdrag: Allt från SEO, kreativa idéer, hemsida, nyhetsbrev, annonser till artiklar. De håller tidsplan, är prestigelösa och lätta att samarbeta med. De är orädda och passar bra in i internmöten med allt från VD till konsulter.Digitrooper känns moderna, fräscha och är prestigelösa i att finna de bästa löningarna för kunden.
Digitrooper är proffsiga och väldigt enkla att ha och göra med.
Går snabbt från idé till lansering
Hur kan vi hjälpa ert företag med annonsering i sociala medier?
Vi hjälper idag stora som små företag med allt inom sociala medier, från organiska inlägg till betald annonsering. För att få ett bra resultat av annonseringen i sociala medier rekommenderar vi en väl uppbyggd företagssida på den kanalen ert företag vill annonsera på. Det är viktigt att bygga det personliga varumärket med innehåll i de organiska inläggen. Vi har idag en tjänst där vi erbjuder hjälp med organiska inlägg på sociala medier. På den här sidan erbjuder vi istället paket där vi lägger upp er annonsering via t.ex. Facebook ads manager, LinkedIn ads manager eller en liknande tjänst.
Samarbetet startas med att vi gör flera A/B tester i er annonsering för att se vad som fungerar bäst på just er målgrupp. Utöver det skapar vi anpassade målgrupper i ert annonskonto utefter information från er gällande prioriterade målgrupper. Vi använder oss också av pixel och API Conversion för att följa era kunders digitala resa mot köp/registrering/kontakt. Ytterligare kan vi använda oss av er kunddata för att skapa liknande målgrupper som påminner om era befintliga kunder. På så sätt blir annonseringen än mer effektiv och ger ofta bra utdelning efter en tids arbete.
Många av våra kunder har en person i verksamheten som tycker att sociala medier är kul, men ofta är det okunskap gällande annonseringen som utgör behovet av att ta hjälp. Ni kan ta vår hjälp med delar av eller helheten kring er annonsering i sociala medier;
Vi utvärderar ständigt vad som fungerar och inte fungerar när det kommer till er annonsering. Vi optimerar med nya bilder, texter och idéer som gör att er annonsering alltid levererar väl. Vill du veta mer? Läs våra insikter om annonsering på sociala medier.
Snabbformulär
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort:
Analys & strategi – paid social
En nulägesanalys lägger en bra grund för framgångsrik annonsering i sociala medier. Vi hjälper er att se över kundens digitala resa mot köp eller interaktion och kommer med förslag på förbättringar som gör annonseringen mer effektiv. På basen av analysen lägger vi upp en plan för hur vi bäst arbetar med betald annonsering i sociala medier för ert företag.
Kampanjplan
Med hjälp av analysen och i samspel med era önskemål om satsning så skapar vi sen en kampanjplan som hjälper er att hålla koll på årets alla kampanjer; varumärkesbyggande-, trafik- och konverteringskampanjer. I planen lägger vi även in i vilka kanaler kampanjerna ska gå samt vilken budget varje kampanj ska ha. Planen ligger till bra grund för annonseringen som vidare kontinuerligt optimeras för bästa resultat.
Annonsbudget
Vi hjälper er med rekommendation på annonsbudget som går i linje med det ni önskar få ut av annonseringen i sociala medier. I ett inledande arbete kör vi gärna lite extra budget för att kunna genomföra nödvändiga A/B tester som i slutänden spar pengar då annonseringen på så sätt blir mer effektiv. Annonsbudgeten kan variera för olika perioder över året beroende på era kunders köpbeteenden ser ut. Därefter hjälper er att optimera budgeten på bästa tänkbara sätt.
Annonsering Facebook
Vi kan hjälpa dig med annonsering på Facebook. I de allra flesta fall ger detta ett bra utfall oberoende vilken insats i annonsbudget som läggs. Annonseringen på Facebook är mycket effektiv och går att rikta mot utvalda målgrupper. Men vi kan även använda oss av pixel och API Conversion för att samla så mycket information som möjligt om besökarna på din webb. Sedan kan vi använda den informationen för att skicka anpassade annonser utefter var kunden befinner sig i resan mot köp. Vi sköter idag annonsering på Facebook åt samtliga av våra kunder, både B2B och B2C.
Annonsering Instagram
När vi skapar annonser på Facebook så går dessa att rulla ut även på Instagram med vissa anpassningar. I de allra flesta fall använder vi oss av de kanaler som går medan det inte alltid är lika effektivt att annonsera på Instagram. Valet av kanal beror på tjänsten/produkten som vi ska annonsera, och om vi tror att den kan få kunden att göra det vi önskar via den kanalen. Vi tar alltid hänsyn till helheten och väger för och nackdelar innan vi beslutar vilka plattformar som är bäst att annonsera på. I ett inledande samarbete börjar vi med A/B-tester där de två kanalerna testas mot varandra för att se var just er målgrupp är som mest aktiv.
Annonsering LinkedIn
LinkedIn är en bra kanal för annonsering, kanske främst när det kommer till B2B men i vissa fall även för B2C. Framförallt skiljer sig LinkedIn åt från övriga kanaler då det krävs en högre budget för annonsering. I snitt krävs 4-8 ggr så stor budget som på Facebook/Instagram för att överhuvudtaget ta sig igenom den inlärningsfas som är nödvändig till en början. I fall då budget inte är ett problem, rekommenderar vi varmt att testa den kanalen eftersom möjligheterna är stora att synas för rätt personer. Framförallt om du behöver nå personer i beslutsfattande roller som befinner sig i ett businesstänk i större utsträckning än de som vistas på Facebook och Instagram.
Influencersamarbeten
Influencersamarbeten är ett effektivt sätt att arbeta med betald annonsering i sociala medier. Dock kräver ett influencersamarbete bra research för att hitta rätt partners. Det vill säga en influencer som ger er möjlighet att nå ut till väl utvalda målgrupper som passar er verksamhet. Sammanfattningsvis kan man säga att rätt influncer, långsiktigt samarbete och genuint innehåll kan göra underverk för er verksamhet. Vi hjälper er att stärka varumärket med noga utvalda samarbetspartners.