
Vårt och Digitroopers samarbete fungerar väldigt bra. De är lyhörda, flexibla och effektiva. Jag kan varmt rekommendera Digitrooper till vem som helst!
Process
Norrbil är ett av våra mest hållbara samarbeten.
Samarbetet med Norrbil är ett av våra äldsta samarbeten. Därmed är det också ett av de samarbeten som vi är lite extra stolta över. Vi jobbar gärna långsiktigt med våra kunder istället för att göra kortsiktiga lösningar.
Återförsäljare av Audi, Volkswagen och Skoda
Norrbil är återförsäljare av Audi, Volkswagen, Skoda samt VW Transportbilar. Företaget är anrikt och har funnits på samma plats i Norrtälje sedan 1970-talet. Verksamheten har dock utvecklats enormt under åren. Bolagets vd är Sven Losell, som mer eller mindre vuxit upp i bilhallen och tidigare arbetat som både mekaniker och kundmottagare.
En komplett lösning för Facebook
Sven Losell och Tommy Kårlin, som är Digitroopers projektledare för Norrbil började partnerskapet med adresserade direktreklamutskick. Digitrooper levererade en snabb, tonsäker och komplett lösning. Numera är vår primära uppgift att planera, strukturera och leverera innehåll på sociala medier.
Anpassad planering för Norrbil
Arbetet sker helt på Norrbils villkor. För att få till en enkelhet i organiseringen av arbetet så ses alla avdelningar tillsammans med Tommy Kårlin en gång i månaden. På mötet planeras den kommande månadens innehåll. Utifrån underlaget som vi får då så återkopplar vi sedan till ansvarig på varje avdelning med korrektur innan publicering.
Resultat
Smidig hantering och konsekvent publicering på Facebook.
Norrbil har uppnått en konsekvent närvaro på Facebook. Inläggen spänner från att vara underhållande för att ge något till följarna, till att kommunicera erbjudanden eller tips för befintliga bilägare.
Inlägg anpassade efter syfte och budskap
Digitrooper har tillgång till bilmärkenas bildbanker vilket ger ett visst underlag i form av bilder. Vi använder bilderna som de är eller skapar animerade videos. Exakt hur vi skapar inläggen beror på syfte och budskap.
Hantering av frågor eller kommentarer
Vi hanterar även en viss del av frågor, kommentarer och betyg som kommer in till Norrbils Facebook-sida. Vi fördelar spörsmål som vi själva inte har tillräckligt djup kunskap om till ansvarig på respektive avdelning.