TB Gruppen
Uppdraget för TB-Gruppen har dynamiskt vuxit från digital kommunikation av ett bostadsprojekt till ett större helhetsuppdrag för sociala medier, ökad digital närvaro och produktion av bostadsbroschyrer. Vi har successivt jobbat upp ett bra flöde till webbsidan och ett innehåll som matchar väl med TB-Gruppens varumärkeslöften och engagemang.
KUND: TB-GRUPPEN
WEBB: TB.SE
DATUM: FEBRUARI 2018
TJÄNSTER: SOCIALA MEDIER, WEBBARTIKLAR, BILD- OCH FILMINLÄGG, DIGITAL MARKNADSFÖRING, PRODUKTION AV BROSCHYR
Då förändringarna sker snabbt gällande marknadsföring på sociala medier har vi valt att samarbeta med Digitrooper. De ser till att vi har det som krävs. Och presenterar våra projekt på ett fantastiskt sätt.
Jenny Lindström
Projektledare, TB-Gruppen
Process
I februari 2018 startade vi det första projektet för TB-Gruppen
Genom vårt jobb för bostadsprojektet Fresta Berså i Upplands Väsby fick vi förtroende att sköta TB-Gruppens egen Facebookkanal och kommunicera företagets allmänna budskap, samt aktuella bostadsprojekt. Vår viktigaste uppgift är kommunicera budskap som stöttar och stärker TB-Gruppens varumärke och affärsmål. Inför varje uppdrag lägger vi upp en kommunikationsstrategi som passar för uppdraget. Därefter planerar vi innehållet, vanligtvis med X antal inlägg per månad. I detta fall använder vi även våra egna Bo I-kanaler för att stötta och förstärka budskapen.
Genom ett nära samarbete med kund och regelbundna avstämningar har vi byggt upp ett förtroende som gör att vi kan utveckla uppdraget.
Resultat
Resultat och uppföljning är viktigt för ett långsiktigt samarbete och bra resultat
I TB-Gruppens fall har den målmedvetna och löpande närvaron i sociala medier lett till ökad räckvidd, ökat engagemang och ett mycket större trafikflöde till webbsidan. Tack vare den etablerade digitala närvaron kan vi nu lyfta samarbetet till nästa nivån och inför 2019 se på nya möjligheter med bland annat programmatisk annonsering och Google Ads.
Projektgrupp
Anna Nöjd
KUNDANSVARIG
Tommy Kårlin
GRAFISK DESIGN