Roslagens Sparbank

Digitrooper inledde 2020 ett samarbete med Roslagens Sparbank. Vi har bland annat stöttat bankens marknadsavdelning med SEO, analys och digital annonsering.

KUND: ROSLAGENS SPARBANK
DATUM: PÅGÅENDE
TJÄNSTER: KONKURRENTANALYS, SEO, SEM, PAID SOCIAL, MARKNADSANSVARIG

Process

”Digitrooper har varit en drivande partner och ett bollplank i vår digitala omvandlingsresa under de senaste åren.

De har stöttat vårt marknadsteam med utvecklingen av vår digitala närvaro och marknadsföring.”

Charlotte Lindberg, VD Roslagens Sparbank

Proaktivt samarbete för digital omvandling

Vår gemensamma resa med Roslagens Sparbank startade när banken ville ha stöttning för att utveckla sin digitala närvaro och jobba mer med sin digitala marknadsföring. I uppdraget har det ingått allt ifrån workshops till granskning av flöden, positionering, konkurrentanalyser samt hjälp med SEO, SEM och Paid Social.

Uppdraget med Roslagens Sparbank har utförts i mycket nära samarbete med bankens personal. Vidare har vi bland annat hållit workshops för att kartlägga flöden, användarupplevelser och ta fram en plan för proaktiv marknadsföring. Vår roll har i första hand handlat om att stötta bankens marknadsteam i deras digital resa och fungera som bollplank på vägen mot en mer digital affär.

Smidigare kundupplevelse

Ett av områdena vi fick äran att stötta Roslagens Sparbank i var då de ville förenkla och förtydliga sitt digitala erbjudande för bolån. Digitrooper arbetade tillsammans med bankens personal för att granska digitala flöden och webbsidans positionering. Inom ramen för uppdraget ingick en analys av webb och kanaler, samt en jämförelse av konkurrenter. Allt för att kartlägga hur digitala flöden, bolån och sparande presenteras.

”Inom ramen för detta uppdrag ville vi agera som en förlängning av bankens marknadsteam. Detta för att verkligen stötta dem där de kände att de behövde extra resurser.”

– Anna Nöjd, projektledare på Digitrooper

Resultat

Utvecklas tillsammans

Att få vara en del av denna utveckling och få ta del av deras resa mot en mer digital bank har varit väldigt roligt och intressant. Men även mycket givande i och med de komplexa utmaningarna som tillkommer i en så nischad bransch som banken verkar inom.

Vi är väldigt tacksamma för förtroendet och ser fram emot att fortsätta vårt goda samarbete med Roslagens Sparbank.

Projektgrupp

Anna Nöjd
Anna Nöjd

SEO & SEM

Louise
Louise Kryler

PAID SOCIAL

Behöver du hjälp med din digitala närvaro?