HEMRIK

Uppdraget för HEMRIK var att tillsammans med kunden (Roslagens Byggandsentreprenad) skapa ett varumärke som tydligare signalerade att man var en bostadsbyggare. Kommunikativt skulle man separera entreprenadverksamheten från bostadsbyggandet. HEMRIK tog positionen som en bostadsbyggare för småstaden. Men småskaliga projekt och ett hjärta som klappar för den lilla staden är det ett varumärke som lever vidare med genuinitet.

KUND: HEMRIK
WEBB: HEMRIK.SE
DATUM: JANUARI 2015
TJÄNSTER: VARUMÄRKE, KONCEPT, WEBBPLATS, SOCIALA MEDIER, ANNONSERING

Process

hemrik

Redan 2014 påbörjade vi samarbete med HEMRIK som fortfarande pågår

I en tid då bostadsbyggare dök upp som svampar ur jorden behövde bolaget Roslagens Byggnadsentreprenad en plattform att stå på. Efter ett gediget förarbete landade vi i att plattformen skulle stavas Bostäder för Småstaden. En position som stod vidöppen då mycket av fokuset för bostadsbyggandet var i storstadsregionerna.

Sedan dess har vi genomför mängder med små och stora uppdrag för HEMRIK – Alltifrån en helt skräddarsydd webbsida till marknadsföring och kommunikation i sociala kanaler. HEMRIK var också en av pionjärkunder för vårt koncept Bo I/Smart Plats.

Resultat

hemrik
hemrik

En kundrelation som varat i mer än 5 år säger det mesta. Det är något vi alltid strävar efter, men aldrig kräver

Att skapa och förvalta goda kundrelationer över tid säger så mycket. I bland blir naturligtvis kundrelationer korta av olika skäl. Inget fel med det. Men när vi lär känna våra kunder på djupet blir också utväxlingen av samarbetet som mest effektiv. Vi tror att goda relationer bygger på personkemi, rätt leveranser, rätt kvalitet och gärna några skratt tillsammans då och då.

Projektgrupp

Tommy
Tommy Kårlin

KUNDANSVARIG

Behöver du hjälp med din digitala närvaro?