Ratius

Ratius Mässbyrå


Arbetet med Ratius Mässbyrå inleddes med lanseringen av en helt ny webbsida som återspeglar varumärket och har sedan fortlöpt med ett bredare uppdrag innefattande allt från SEM till sociala medier.

KUND: RATIUS MÄSSBYRÅ
WEBB: RATIUS.SE
DATUM: 2020-
TJÄNSTER: WEBBPLATS, SEO, SEM, COPY, GOOGLE ADS, SOCIALA MEDIER, PAID SOCIAL

Process

ratius

Ratius Mässbyrå är ett etablerat Norrtäljebaserat företag inom mäss- och expobranschen

Ratius Mässbyrå har i över 50 år levererat högklassiga mässmontrar till mässor i Sverige och världen över. Bolaget startades år 1969 och karaktäriseras av prisbelönt design och högkvalitativa produkter och tjänster inom Mässor, Utställningar-Events och Grafisk profilering.

Vårt uppdrag för Ratius inleddes 2019 med att skapa en ny webbsida. Webbsidan skulle vara modern och visuellt tilltalande för att lyfta fram Ratius fantastiska designkompetens och uppdrag de utfört. Utöver det skulle sidan konvertera bättre än den befintliga webbsidan. Dessvärre kom en pandemi som påverkade mässbranschen rejält, men så fort pandemin var över återupptogs samarbetet. Digitrooper har sedan dess fungerat som extern marknadsansvarig för Ratius och skapat allt från SEO-anpassat innehåll till nyhetsbrev och annonsering i Sociala Medier och på Google.


Efter pandemin och VD-byte på Ratius fortsätter vi fördjupa arbetet med Digitrooper som bevisat att de är en långsiktig partner som levererar så brett som det krävs att en marknadspartner gör åt oss som mindre bolag. 


Jag uppskattar vårt samarbete som ständigt utvecklas genom löpande avstämningar och strategiska diskussioner. Vi återkommer systematiskt till frågeställningen vad redan gjorda insatser gett. Svaret på frågan skapar initiativ om framtida vägval.


Allt för att nå målen om bra ROI och ett starkt varumärke!

Helena Ericsson

VD, Ratius Mässbyrå

Resultat

ratius

Mer affärer via webben och en webbplats som återspeglar varumärket

Ratius Mässbyrås webbplats fick inte tillräckligt många leads och affärer via sin befintliga webbplats. En av anledningarna till detta var att den dåvarande sidan inte riktigt återspeglade företagets varumärke och högklassiga arbete. Idag genererar webbsidan många leads per månad – såväl organiskt som från annonseringen som görs via Google Ads.

En viktig del i arbetet har varit att upprätta konverteringsspårning för att verkligen analysera vilka insatser som genererar försäljning. Vi har ett väldigt nära samarbete med Ratius personal och jobbar kontinuerligt med att utveckla kommunikationen för att leverera så bra resultat som möjligt.

Projektgrupp

Anna Nöjd
Anna Nöjd

PROJEKTLEDNING

Anna Eriksson
Anna Eriksson

CONTENT & PAID SOCIAL

Calle Maatson
Calle Maatson

SEM

Behöver du hjälp med din digitala närvaro?