fbpx

TB-Gruppen

Varumärkesbyggande genom sociala medier

Uppdraget för TB-Gruppen har dynamiskt vuxit från digital kommunikation av ett bostadsprojekt till ett större helhetsuppdrag för sociala medier och en ökad digital närvaro. Vi har successivt jobbat upp ett bra flöde till webbsidan och ett innehåll som matchar väl med TB-Gruppens varumärkeslöften och engagemang.

Kund: TB-Gruppen
Webb: tb.se
Datum: February 1, 2018
Tjänster: Sociala medier, webbartiklar, bild- och filminlägg, Digital marknadsföring

“Då förändringarna sker snabbt gällande marknadsföring på sociala medier har vi valt att samarbeta med Digitrooper. De ser till att vi har det som krävs. Och presenterar våra projekt på ett fantastiskt sätt.”

One Click Demo Import - log_file_2018-12-03__08-02-50
Jenny Lindström Projektledare, TB-Gruppen

Process

I februari 2018 startade vi det första projektet för TB-Gruppen i vår kanal Bo i Upplands Väsby. Sedan dess har uppdraget vuxit och idag ansvarar vi för innehållet på TB-Gruppen Bostads Facebooksida.

Genom vårt jobb för bostadsprojektet Fresta Berså i Upplands Väsby fick vi förtroende att sköta TB-Gruppens egen Facebookkanal och kommunicera företagets allmänna budskap, samt aktuella bostadsprojekt. Vår viktigaste uppgift är kommunicera budskap som stöttar och stärker TB-Gruppens varumärke och affärsmål. Inför varje uppdrag lägger vi upp en kommunikationsstrategi som passar för uppdraget. Därefter planerar vi innehållet, vanligtvis med X antal inlägg per månad. I detta fall använder vi även våra egna BoI-kanaler för att stötta och förstärka budskapen.

Genom ett nära samarbete med kund och regelbundna avstämningar har vi byggt upp ett förtroende som gör att vi kan utveckla uppdraget.

ExempelTB
ExempelFresta
Exempeläppelhagen

Resultat

Resultat och uppföljning är viktigt för ett långsiktigt samarbete och bra resultat. I alla våra uppdrag ingår en månatlig rapport för samtliga digitala insatser. Så även för TB-Gruppen.

I TB-Gruppens fall har den målmedvetna och löpande närvaron i sociala medier lett till ökad räckvidd, ökat engagemang och ett mycket större trafikflöde till webbsidan. Tack vare den etablerade digitala närvaron kan vi nu lyfta samarbetet till nästa nivån och inför 2019 se på nya möjligheter med bland annat programmatisk annonsering och Google Ads.

Lämna ett svar

Din e-postadress publiceras inte.