Många företag utnyttjar sociala medier, digital annonsering, content, SEO och så vidare. Men utmaningen, eller problemet, är att de inte vet vad som fungerar. Vad är det egentligen som ger kunder värde? Vilka aktiviteter leder till att du kan konvertera besökare? Vad är det som gör att de vill komma tillbaka?
I väldigt många fall mäter vi antal likes, räckvidd eller besök på webbplatsen. Men i alla lägen, måste alla glada tummar upp (eller vad som nu har mätts) leda till affärstransaktioner och vidare därefter.
Inbound handlar om just det: Hur får jag rätt leads? Leads som leder till affär, som leder till nöjda kunder som återkommer och berättar om deras positiva erfarenhet av ditt företag. Genom att jobba på det sättet kommer du få stadig tillväxt i ditt bolag, med nya och befintliga kunder.
Hur hjälper du dina potentiella kunder med Inbound Marketing?
För att du ska uppnå stadig tillväxt på kort och lång sikt, tror vi att ditt fokus måste handla om att hjälpa dina kunder. Du måste kunna hjälpa dina potentiella kunder att förstå att de har ett problem, inte genom att tjata, utan genom att visa att du har en lösning som skulle ge dem mer värde: Pengar, tid eller något annat.
Om de redan är medvetna om sitt problem och letar efter en lösning, måste du kunna visa att du har rätt kunskap för att lösa problemet. Du måste vara generös med din kunskap genom att erbjuda hjälp. Det kommer bygga förtroende gentemot kunden och ge en början på en lång relation som blir en del av din långsiktiga tillväxt.
Läs våra bästa tips i vår e-bok “30 tips för fler och bättre leads”!
Varför använda Marketing automation?
Hittills har marknadsföring främst byggt på envägskommunikation från ett företag till en bred massa. Idag har vi insett att det är uppenbart slöseri med både pengar och tid.
En central del av att jobba med Inbound Marketing är Marketing Automation. Eller automatiserad marknadsföring om vi ska hålla oss till svenska. Det hela bygger på att kunna göra marknadsföringen mer personlig, på individuell nivå eller till ett kluster av människor som är fördefinierade. Bakgrunden till att jobba på det här sättet är naturligtvis att kunna ge ett värde till mottagaren av budskapen.
Varför är Hubspots marknadsföringsplattform marknadsledande?
Vi arbetar med Inbound Marketing utifrån Hubspots marknadsföringsplattform och modell. Det hjälper oss att testa, mäta och leverera rätt innehåll i rätt tid till dina mottagare.
Hubspots plattform används av nästan 70 000 företag i över 100 länder världen över. Vi är Hubspot Partners och utbildar oss kontinuerligt i systemet och hur det används bäst för att uppnå affärsvärde för våra kunder. Vi på Digitrooper har flera olika certifieringar inom Hubspots produktutbud.
Hur hjälper Inbound dina säljare?
Många rävar vill fortfarande att de gamla metoderna ska vara de riktiga och rejäla. Det är säkert många av oss som hört försäljningschefen yttra orden ”nu är det minsann bara att börja lyfta luren om vi ska öka resultatet”. Att avliva den myten är inte svårare än att gå till själv och fundera över när du själv svarade och köpte något vid ett sådant tillfälle.
Med hjälp av Inbound Marketing kan du servera dina säljare varma leads. Leads som vill bli kontaktade av ditt företag. Försäljningsprocessen blir mycket mer effektiv när dina säljare kan bearbeta människor (one-to-one marketing) som har ett intresse för det du säljer.
One-stop-shop för Inbound Marketing
Digitrooper är en one-stop-shop för digital marknadsföring. Det innebär att vi kan hjälpa dig från ax till limpa med Inbound Marketing.
Det är förhållningssättet till alla aktiviteter och kanaler som är viktigt. Oavsett om det gäller SEO eller skriva nytt content så vill vi att det vi gör för dig ska attrahera och engagera dina nuvarande och nya kunder. På det sättet kommer det att ge värde till ditt företag.
Content / Innehåll
Copywriting
Bildspel
Infografik
SEO / Sökordsoptimering
Vad är SEO?
Så funkar Googles ranking
Lär dig mer om SEO-analys
Testa din webbplats
SEM / Sökordsmarknadsföring
Analys
Struktur
Produktion
Optimering
Rapportering
Sociala medier
Analys
Planering
Koordinering
Produktion
Dialog
Uppföljning
Teamet
Här är teamet som driver Digitrooper och som du kommer få kontakt med om du vill få hjälp att komma igång med Inbound Marketing. Naturligtvis ser de inte bara trevliga ut – Dessutom har de flera utbildningscertifikat från HubSpot.
Twenty years ago, your marketing effectiveness was a function of the width of your wallet. Today, your marketing effectiveness is a function of the width of your brain.
These days, people want to learn before they buy, be educated instead of pitched.